Všeobecné obchodní podmínky platebního systému Paydroid Cashless (Paydroid CS)

I. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP") upravují práva a povinnosti mezi provozovatelem systému Paydroid CS, společností VHJ servis, s.r.o., IČO: 26134152, se sídlem č.p. 161, 25065 Sedlec, zapsané v obchodním rejstříku vedené Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 73201 (dále jen „Provozovatel"), pořadateli kulturních, sportovních a jiných společenských akcí (dále jen „Pořadatel") a koncovými uživateli systému Paydroid CS (dále jen „Zákazník").

1.2. Paydroid CS je bezhotovostní platební systém určený pro kulturní, sportovní a jiné společenské akce (dále jen „Akce"), který umožňuje Zákazníkům platit cenu zboží nebo služeb na Akcích prostřednictvím čipových peněz evidovaných na virtuálním účtu (dále jen „Čipový účet"). Aby mohl Zákazník platit prostřednictvím čipových peněz, musí si předem nahrát finanční prostředky na svůj Čipový účet.

1.3. Každá kulturní, sportovní a jiná společenská akce je samostatnou Akcí, pro kterou platí samostatný Čipový účet. Prostředky na Čipovém účtu nelze převádět mezi jednotlivými Akcemi.

1.4. Poskytované služby čipových účtů a čipových peněz nejsou regulovány a dohlíženy. Zákazníci nepožívají ochrany uživatelů platebních služeb podle směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2366 ze dne 25. listopadu 2015 o platebních službách na vnitřním trhu (směrnice PSD2) a zákona č. 370/2017 Sb., o platebním styku, ve znění pozdějších předpisů.

II. Registrace a založení Profilu

2.1. Zákazník musí založit profil pro využívání jednotlivých Čipových účtů (dále jen „Profil"). Z obecných pokynů České Národní Banky a Evropského orgánu pro bankovnictví (EBA) vyplývá, že pro čipové transakce by měl být založen personalizovaný účet Zákazníka (tj. Profil) s uvedením: Jména, příjmení, data narození, adresy trvalého pobytu, emailu a telefonního čísla Zákazníka. Zákazník může účet založit:

2.2. Při registraci je Zákazník povinen uvést pravdivé a úplné údaje. Registrací Zákazník souhlasí s těmito VOP a se zpracováním osobních údajů dle čl. XI. těchto VOP.

2.3. Profil může obsahovat více Čipových účtů. Čipový účet je jedinečný pro každou Akci. Vždy po skončení Akce si Zákazník může zůstatek z Čipového účtu převést zpět na svůj bankovní účet. Prostředky na Čipovém účtu nelze využívat na různých Akcích.

III. Používání Čipového účtu a platby na Akci

3.1. Platby ceny zboží nebo služeb na Akci probíhají přiložením platebního prostředku (čipu) k terminálu na prodejním místě. Zákazník vidí transakce a aktuální zůstatek na svém Čipovém účtu v Aplikaci.

3.2. Zákazník může ke každé transakci přidat v Aplikaci notifikaci (pozitivní či negativní), která je dostupná Pořadateli za účelem zlepšení kvality služeb.

3.3. U každé transakce je možné v Aplikaci otevřít i prodejní doklad, kde je vyčísleno DPH, zobrazeny prodané položky a údaje o prodejci zboží nebo poskytovateli služeb – dle platných pravidel pro zjednodušený daňový doklad. Prodejní doklad si Zákazník může uložit do úložiště svého zařízení.

IV. Nabití Čipového účtu

4.1. Nabití Čipového účtu probíhá online prostřednictvím platební brány Comgate (dostupné přes Web Paydroid, nebo přes Aplikaci), platební metodou Google Pay, Apple Pay nebo kartou, nebo na místě Akce (kartou nebo hotově), pokud to Pořadatel příslušné Akce umožňuje.

4.2. Při nabití online je Zákazníkovi připsána částka ihned po potvrzení platby poskytovatelem platební brány (Comgate).

4.4. Pořadatel může stanovit vlastní hodnotu čipových peněz vůči české koruně (např. 1 Paydroid = 20 Kč). Tato informace je vždy uvedena u konkrétní Akce.

4.5. Nabití prostředků na Čipový účet je finanční služba. Nevztahuje se na ně DPH. Nabití a vybití prostředků není zpoplatněno.

4.6. Pořadatel může stanovit minimální částku pro nabití Čipového účtu.

V. Platební prostředek Čipového účtu

5.1. Platebním prostředkem z Čipového účtu na Akcích je čipový náramek nebo čipová karta nebo jiný prostředek obsahující příslušný čip (dále jen „Platební prostředek").

5.2. V závislosti na konkrétních podmínkách Pořadatele Akce může být Platební prostředek zpoplatněn, nebo může být zapůjčení Platebního prostředku na Akci podmíněno složením vratné zálohy Pořadateli Akce. Podmínky koupě nebo zapůjčení Platebního prostředku jsou určeny u každé Akce zvlášť.

5.3. Pokud má Zákazník vytvořený a nabitý Čipový účet předem, prokáže se QR kódem Čipového účtu u stánku označeného jako „Nabíjecí místo" nebo „Nabité účty" nebo obdobným označením. Na tomto stánku obdrží Platební prostředek, který je spárovaný s jeho Čipovým účtem.

5.4. Pokud Zákazník nemá při příchodu na Akci vytvořený a nabitý Čipový účet předem, je povinen si vytvořit Čipový účet na Webu Paydroid nebo v Aplikaci. Pořadatel Akce může umožnit zřízení Čipového účtu osobně na Akci. Na místě konání Akce je potom možné Čipový účet nabít:

5.5. Po skončení Akce může být Zákazník povinen Platební prostředek vrátit. Podmínky vrácení Platebního prostředku a vrácení případně složené zálohy jsou uvedeny u každé Akce zvlášť.

5.6. V případě ztráty nebo odcizení Platebního prostředku na Akci, bude na žádost Zákazníka deaktivován Čipový účet, má-li Zákazník tento účet uveden v Profilu.

VI. Propojení Platebního prostředku s Čipovým účtem

6.1. Propojení Čipového účtu s Platebním prostředkem je možné následujícími způsoby:

6.2. Nabití provedené předem do Čipového účtu, je propojením s Platebním prostředkem (čipem) převedeno na tento Platební prostředek.

VII. Vybití Čipového účtu a vrácení prostředků

7.1. Zákazník může požádat o vybití zůstatku Čipového účtu (tj. vrácení zbývajících prostředků na Čipovém účtu) prostřednictvím Profilu ve lhůtě určené Pořadatelem. Po uplynutí této lhůty nevyčerpané prostředky propadají Pořadateli.

7.2. Žádost o vybití se provádí prostřednictvím Aplikace nebo Webu Paydroid. Zákazník uvede číslo bankovního účtu, na který mají být prostředky zaslány. Číslo účtu zůstává uloženo pro další Akce, změna čísla účtu je možná pouze po ověření SMS kódem.

7.3. Vrácení prostředků probíhá nejdříve druhý pracovní den po skončení Akce, a to z důvodu nutnosti provedení závěrečných uzávěrek všech pokladen jednotlivých prodejců. Připsání prostředků na účet Zákazníka je zpravidla do čtyř pracovních dní a řídí se pravidly mezibankovního styku a pravidly konkrétní banky Zákazníka. Odeslání prostředků z bankovního účtu Provozovatele probíhá okamžitě, nejpozději první pracovní den od odeslání žádosti o vybití.

7.4. Zvláštní podmínky Akce stanoví, zda je vrácení prostředků z Čipového účtu možné přímo na Akci, a zda je možné vrácení prostředků z Čipového účtu v hotovosti.

7.5. Pořadatel může stanovit minimální částku, kterou lze z Čipového účtu vrátit.

VIII. Omezení převodů mezi Čipovými účty

8.1. Převody prostředků mezi jednotlivými Čipovými účty nejsou možné.

IX. Odpovědnost a reklamace

9.1. Provozovatel nenese odpovědnost za škody způsobené nesprávným užíváním systému Paydroid CS ze strany Zákazníka.

9.2. Reklamace týkající se plateb a zůstatků na Čipovém účtu je Zákazník povinen uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady, nejpozději však do 14 dnů od skončení Akce, prostřednictvím kontaktních údajů Provozovatele uvedených na www.paydroid.cz. Při uplatnění reklamace Zákazník uvede, povahu vytčené vady služby, a jakým způsobem požaduje reklamaci vyřídit.

9.3. Provozovatel vyřídí reklamaci včetně odstranění vady Zákazníka nejpozději do 15 dnů, ode dne uplatnění reklamace, nedohodne-li se se Zákazníkem na delší lhůtě. O vyřízení reklamace je Provozovatel povinen informovat Zákazníka. Po marném uplynutí této lhůty je Zákazník oprávněn požadovat vrácení nahraných peněz na Čipový účet (v rozsahu reklamace) a odstoupit od smlouvy.

9.4. Provozovatel je povinen vystavit Zákazníkovi potvrzení o přijetí reklamace, ve kterém uvede datum, kdy Zákazník reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje a kontaktní údaje Zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Při vyřízení reklamace je Provozovatel povinen vydat Zákazníkovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o odstranění vady, době trvání reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

9.5. V případě uplatnění reklamace může Zákazník požadovat následující způsoby vyřízení reklamace:

X. Odstoupení od smlouvy

10.1. Zákazník bere na vědomí, že v souladu s ustanovením § 1837 písm. j) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, nemá právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní ode dne uzavření smlouvy (vytvoření Čipového účtu).

XI. Ochrana osobních údajů

11.1. Provozovatel systému Paydroid CS zpracovává osobní údaje Zákazníků v souladu s platnými právními předpisy, zejména Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR).

11.2. Více o zpracování osobních údajů najdete zde.

XII. Ostatní ustanovení

12.1. Pořadatel a Provozovatel doručují písemnosti Zákazníkovi na e-mailovou adresu uvedenou v Profilu. Zákazník doručuje Pořadateli a Provozovateli písemnosti na e-mailové adresy uvedené ve VOP.

12.2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z užívání systému Paydroid CS je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Je rovněž možné využít platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.

12.3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

12.4. Provozovatel je oprávněn k poskytování služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

XIII. Závěrečná ustanovení

13.1. Provozovatel si vyhrazuje právo tyto VOP kdykoliv změnit. Aktuální znění VOP je vždy dostupné na www.paydroid.cz a v Aplikaci. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP. Provozovatel změnu těchto VOP zašle nejméně 15 dní před účinností nového znění VOP na e-mailovou adresu Zákazníka. Platí, že pokud Zákazník využije službu Paydroid CS na další Akci, souhlasí s novým zněním VOP.

13.2. Tyto VOP nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění na www.paydroid.cz

13.3. Vztahy neupravené těmito VOP se řídí platnými právními předpisy České republiky. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne: 1.9.2025

Provozovatel systému Paydroid CS

VHJ servis, s.r.o.
Sedlec 161, 250 72, Sedlec
IČO: 26134152
DIČ CZ26134152
kontaktní e-mail: paydroid@sobit.cz
kontaktní telefon: +420 605 278 788

Pořadatel:
Pořadatel je uveden u každé kulturní akce